Tehnika nordijske hoje in teka, 1. del

Posted by Športni klub Izza ovivnka on avgust 19, 2016
Dvotaktni diagonalni korak

Ta korak je najbolj običajen, naraven in zato tudi najbolj pogost. Primeren je za večino terenov, glede na naklon. Po domače bi mu lahko rekli "kontra noga, kontra roka", a tudi strokovno ime je logično, čeprav ni najkrajše. 

Ciklus gibanja pri nordijski hoji v dvotaktnem diagonalnem koraku je sestavljen iz dveh taktov. Hkrati v isto smer se gibljeta nasprotna roka in noga. 

Opis polovice ciklusa gibanja: v začetnem poloţaju ciklusa gibanja prenaša pohodnik težo telesa npr. na sprednjo desno nogo, ki je v kolenskem sklepu iztegnjena. Istočasno je pred telesom pokrčena leva roka, ki vbode palico med prvo in zadnjo nogo v smeri nazaj pod kotom pribliţno 60 stopinj. V tem položaju je trup nekoliko nagnjen naprej, zadnja leva noga je iztegnjena v podaljšku trupa, ki preko prstov zaključuje odriv. Istočasno pohodnik z desno roko zaključuje odriv s palico, ki je v podaljšku desne roke. Leva noga se nekoliko pokrči, pohodnik začne izvajati odriv z desno nogo in levo roko. Istočasno se pokrčena leva noga in desna roka vračata naprej. Nekoliko pred boki se roki srečata, neobremenjena noga je v tem trenutku nekoliko bolj pokrčena. Sledi nadaljevanje gibanja do opisanega začetnega poloţaja. Ob prenosu teže telesa na levo nogo, leva roka in desna noga končata odriv (Pustovrh, 2010).

Korak naj ne bi povzročal težav niti tistim, ki se z nordijsko hojo srečujejo prvič. A kljub temu se ne zgodi redko, da hodci v fazi učenja delajo napake. Najpogostejše so napačna lokacija vbadanja palic, prekratek korak, nespuščanje palic za telesom mimo boka in tudi to se zgodi, da hodijo "ista noga, ista roka". Napake onemogočajo maksikalen izkoristek energije in s tem tudi izkoristek vseh dobrih lastnosti nordijske hoje in njenega odličnega vpliva na sklepe, vezi in mišice. 

Da bi hodili kar se da pravilno, je priporočljiva udeležba na tečaju ali vodeni vadbi, kjer vam učitelji pokažejo pravilno tehniko in vas ves čas učenja in nadaljne vadbe upozarjajo na pravilno izvedbo. 

Da boste aktivni in s stilom obvladali nordijsko hojo se lahko o tečajih in vodeni vadbi pozanimate na izzaovivnka@gmail.com. Telo vam bo hvaležno in mi vas bomo veseli. ;) 


Categories: