Nordijska hoja ima... celo vrsto dobrih lastnosti

Posted by Športni klub Izza ovivnka on maj 16, 2015
Hodit znamo vsi. Praviloma se otroci postavijo na noge v starosti od 13. do 15. meseca in od takrat dalje hodimo. To je naše najbolj osnovno gibanje in je temelj gibalnega sporočanja. Nekateri hodimo hecno, smešno, se med hojo zibamo, poskakujemo, hodimo s stopali na notri ali obrnjenimi navzven, dejstvo je, da ima vsak svoje unikatno gibanje. 
Poleg tega imamo različno dolge korake, se držimo različno zravnano in naše roke nihajo z različnimi poudarki. Prav vsem pa nam je skupno, da nas hoja krepi. Bolj ko je dovršena in hitrejša ko je, več mišic deluje in bolj so obremenjene. 
Tako je bilo samo še vprašanje časa, kdaj se bo (se je že, ali se še bo) zgodil veliki spektakel po velikem poku, ko bo hoja preplavila steze, poti in stezice in postala ena najpogostejših oblik vadbe. Postala je športno-rekreativna dejavnost, ki je primerna za ljudi ne glede na njihovo starost in telesno pripravljenost, ker je prilagodljiva in vsestranska. 
Če pri hodi uporabljamo še palice, aktiviramo celotno telo. Pri hoji brez palic so obremenjene predvsem noge, ko pa hoji dodamo še palice, krepimo tudi roke, ramenski obroč in mišice trupa. Prednost uporabe palic je tudi ta, da istočasno ko obremenimo zgornji del telesa, razbremenimo spodnji del telesa in avtomatično povzročamo manj stresa na kolena, gležnje in kolke, kar pa je dolgoročno veliko bolj zdravo. 
Poleg tega, da se fizično bolje počutimo, nas tudi psihično razbremeni. Vsaka vadba je blagodejna za našo psiho, ker se sprošča endorfin in istočasno pozabimo na tegobe, ki nas pestijo v "realnem" svetu. S pravilno tehniko in obremenitvijo poskrbimo za višji "heart rate", višji pulz in s tem vplivamo na razvoj aerobnih metaboličnih procesov v organizmu. Vseeno ostajamo na nižji intenzivnosti, kar pomeni, da tudi kurimo kalorije in s tem maščobo, ki si jo nabiramo s priboljški. Torej je to še ena plat zadovoljstva. 
Nenazadnje lahko s palicami hodimo kjerkoli, najbolj primerne so sicer mehke travnate podlage, ki ne povzročajo pritiskov na sklepe. Paziti je treba le, da podlaga ni drseča ali preveč razrita. 

Najpomembnejše se mi pa zdi to, da je to družabna vadba. Nudi povezovanje in navezovanje stikov, vadimo lahko s prijatelji, znanci, sorodniki... Najbolj pa je zanimivo, če poiščemo v naši okolici kakšno vadbeno skupino in se ji pridružimo. Tako se bomo sproščali, krepili telo, hujšali in se zabavali hkrati. 


Categories: